Tuesday, September 1, 2009

I got A Shocked News.....

Assalamualaikum.....huk2 salam pembuka bicara.....

even ati ku xtenang tapi ku tetap nk tulis gak coz maybe care nie leh skit2 ilangkan (stress+tensen) yg aku de mlm nie.....mmg biter yg aku taw tue mlm tadi tapi this morning baru ingt nk tulis kat snie....

hmmm what i thought bout this be4 really happened 2nite...but i gotta know coz one of the gurl he known admit that he really did this to all the gurl.....wahhhhh romea betul ya kamu!!! xsngka tol aku rse.....mentang2la maybe pe yg dia rse smua ade kan.....haaa wat la mcm tue....

tapikan bila ku pkir2 balik....ku xnak la coret something yg useless kat snie...kang mencacatkan aku punye blog ja.....bek la aku tulis bnda2 yg berfaedah skit tapi still relate ttg that human....bukan apa.....kesedaran tuk menasihati org len perlu ada...supaya kite smua xlalai dri melaksanakan perintah Allah.....

aku still bingung n stuck kejap pas dgr pe yg jadi pda org len tapi baru fikir2 balik...bulan pose adlh bulan mulia ....maybe ini adalah hikmah n ujian dri yg Maha Esa pda hmba2nya....kite jer kena kuat n fkir2 balik secara rasional ttg apa yg berlaku....xsemua org akan di uji cam tue...aku teringat kata2 supevisor aku....dia ckp...Allah hnya akan memilih org yg betul2 kuat n tabah je tuk hadapi segala cabaran n rintangan yg berlaku kat dunia nie....so marilah kite smua muhasabah diri msing2.....

Bulan Ramadhan penuh keberkatan so jgnla di buat segala bnda2 yg sia2 di bulan yg mulia ini....aku pohon ke ampunan Mu Ya Rabb di atas segala apa yg berlaku....sebagai hmba...bnyk slh n silap telah di lakukan.....smoga kami2 smua Ya Allah jadi mnusia yg selalu mendpt pentunjuk dri Mu....InsyaAllah............

if one day....the person yg pernah wat kat aku mcm tue dlu terbce pe yg di tulis kat snie...so sma2 la yer insapppp.....jgn la dok wat lagi cmtue kat org len.....naya tau.....cube pkir balik if terkena kat fmily sndiri...pe yg akan dia rse....so balikla ke pangkal jalan......selagi ade chnce n wat baik...so try la do it back as well as u can do it the best by urself......mnusia nie mmg bnyk egonye.....so xlari kemana keegoan itu coz sbgai hmba....ego itu xperlu ada hnya Dia sahaja yg Berhak segala2nya....

ku nak akhiri kalimah ayat yg mulia di snie....

" Wahai saudara & saudariku! Hendaklah engkau membaca Al-Quranul Karim kerana membacenya merupakan sebab bagi keluasan rezeki dan menghasilkan kekayaan di dunia & akhirat. Paling utama mendapat keredhaan dan rahmat Allah Taala..."

Riwayat: Bazzar

No comments:

Post a Comment